دفاع شخصی در کاراته


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
بازدید : 1043
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI
 

 

دفاع شخصي در كاراته

فضايل روحي يك كاراته كار مهمترين خصوصيت اوست زيرا او همواره بايد از زد وخورد و درگيري اجتناب  ورزد و اجتناب از زدوخورد از اصول و قواعد اوليه كاراته است . واقعيت آنست كه با رشد پيچيده جوامع , هر روز شاهد ماجراهائي از خشونت و تخلف از اخلاقيات اجتماعي هستيم . اگر ما نمي توانيم در برابر افرادي كه به دنبال نزاع وشر هستند خونسردي خود را حفظ كنيم  لازم است فنون دفاع شخصي را بياموزيم. بين كسي كه مي داند و آنكس كه نمي داند چگونه از خود دفاع كند تفاوتهاي زيادي وجود دارد،

 كسي كه مي داند چگونه از خود دفاع كند ميتواند وضع روحي خود را هميشه در حالت طبيعي حفظ كند و اين چيزي است كه روي روحيات او در زندگي روزمره تاثير ميگذارد. بنابراين در نهايت خونسردي, هرگز اين امكان را به مهاجم نمي دهد كه به او حمله كند . هيچوقت خودش را در خطر نمي اندازد مگر موقعي كه واقعاً لازم باشد و احتمال رفتن او به سمت دردسر خيلي كمتر از كسي است كه نمي تواند از خودش دفاع كند . از اين نقطه نظر كه فنون دفاع شخصي در كاراته ارزش بسيار حياتي دارند .

از لحاظ روحی و ذهنی مردم بر این باورند که محدودیت هائی برای قدرت جسمی و روحی آنها وجود دارد، اما واقعاً برای غلبه بر این محدودیت ها با جدیت تلاش نمی کنند. با آموزش صحیح می توان موانع جسمی و روحی را برای آشکار کردن قدرتی شگفت انگیز از میان برداشت.

کاراته یک هنر رزمی ژاپنی (Bu do) است، که با آشکارسازی استعدادهای نهفته، برای غلبه بر ضعف ها و محدودیت ها، طراحی شده است.

************************************

تفاوت دفاع شخصي در كاراته و مبارزه در كاراته در چيست؟

در دفاع شخصی شما مصلحت خود را در نظر می گیرید. علت دفاع کردن، خود شما هستید که البته غریزی است . وقتی هنر رزمی ژاپنی را تمرین می کنید شخصی دیگر یا حریف مقابل علت دفاع می باشد.

اما در مبارزه، نه فقط رقابت جسمی، بلکه رقابت ذهنی و روحی نیز وجود دارد.

اگر ابتدا به امنیت شخصی یا سلامت خود فکر کنید، ممکن است نگران شوید و ندانید چه باید انجام دهید. اکثر مردم نمی توانند به درستی یا سریع تصمیم بگیرند و به همین دلیل فرصت را از دست خواهند داد. اما اگر حضور خود را در این جهان انکار و برای عشق کار کنید، (عشق به وطن، مردم، و ... ) تصمیم گیرنده شما هستید و قادرید بر نیروی بزرگ تری متمرکز شوید.

واژه کاراته از ”خلأ“ (mu) ذنِ بودیسم Zin Buddhism مشتق می شود. این خلأ، رهائی از مانع روانی ترس است. وقتی این مانع رفع شد، قدرت شخص برای به کارگیری فنون جسمی کاراته بهبود ميبخشد.

******************************

مردم بسیار نگران از دست دادن زندگی خود هستند، زندگی ای که هرگز آن را درک نمی کنند.

اما زمانی که اراده کنند، تا بمیرند و از خودگذشتگی کنند، زندگی واقعی را به دست می آورند.

 از عهد عتیق، اساتید شمشیر ژاپنی، ذن ۷ـ کن zen۷ ken۳) ۳ به معنای شمشیر، zen ذن بودائی است) را آموخته اند. مفهوم این عبارت این است که تکنیک ها 30%  و  وضعیت ذهن و روح 70%  پیروزی در یک مبارزه را برعهده دارد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نعمت است نه فاجعه رفتن کسی که لایق نیست .............

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومي و ورزشي و علمي و آدرس msahand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com